Dystrybutory AdBlue są wykorzystywane na szeroką skalę w pojazdach wyposażonych w system SCR, substancja ta jest transportowana w specjalnych zbiornikach i wprowadzana do układu katalitycznego w proporcji 3-5% zużytego oleju napędowego. Ta niska dawka gwarantuje długotrwałą pracę, jednocześnie minimalizując przestrzeń zajmowaną na pojeździe.
System SCR jest obecnie używany w wielu państwach Europy, a także w Japonii, Australii, Hongkongu, Tajwanie, Korei, Nowej Zelandii i Singapurze. Rozporządzenie wydane w 2010 roku przez Agencję Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych EPA Stanów Zjednoczonych ograniczy poziomy NOx emitowane przez pojazdy z silnikami wysokoprężnymi poruszające się po Stanach Zjednoczonych. AUS32 w Ameryce Północnej będzie oznaczony jako DEF (Diesel Exhaust Fluid), podczas gdy w Brazylii będzie nosił nazwę Arla 32.
Przyjęcie technologii SCR w Europie spowodowało konieczność stworzenia infrastruktury umożliwiającej tankowanie AdBlue z dystrybutora. Obecnie AdBlue jest dostępny na tysiącach stacji benzynowych; istnieje system lokalizacji, aktualizowany co miesiąc, który pokazuje wszystkie punkty, gdzie znajduje się AdBlue dystrybutor.
AdBlue jest również sprzedawany w 10-litrowych puszkach bądź 210-litrowych beczkach, w 1000-litrowych IBC lub też luzem w cysternach.
Wszyscy producenci ciężarówek oferują obecnie modele wyposażone w systemy SCR, a stosowanie AdBlue zaczyna się również rozprzestrzeniać w niektórych samochodach. Wprowadzenie normy Euro 6 spowodowało dalszą konsolidację tej technologii.
Systemy SCR są bardzo wrażliwe na jakość używanego AdBlue. Niezwykle ważne jest, aby AdBlue był zgodny ze specyfikacją i nie był zanieczyszczony podczas transportu, przenoszenia lub przechowywania. Uszkodzenia, które mogą wyniknąć z mocznika zawierającego wapń lub spoza specyfikacji metale, nie są od razu widoczne, ale pojawiają się po pewnym czasie, a nawet po wielu kilometrach.
Nadmierna obecność wapnia, na przykład wraz ze związanym z tym osadzaniem się kamienia, może nie powodować natychmiastowych problemów, ale ostatecznie zatka wtryskiwacze i uszkodzi katalizator po kilku tysiącach kilometrów.
Podsumowując, problemy, które mogą wyniknąć z niskiej jakości AdBlue są dwojakiego rodzaju: starzenie się i zatrucie.